Ultima pagina

TRANSLATOR

marți, 21 februarie 2012

Cateva videouri utile in croitorie

Ca sa nu uit sa le pun pe blog, am sa va arat niste video pe You Tube care contin informatii foarte pretioase pentru cine se ocupa de croitorie.

1. Cum se coase matasea, cu Sandra Betzina (una din autoarele mele favoritele de carti de croitorie si de dvd-uri)

Informatia data in video, daca nu puteti urmari ce zice in engleza:
Se folosesc ace mai subtiri 60, pe care le folosesti cu ata mai subtire de brodat sau ace 70 cu care cosi cu ata de grosime normala; acele trebuie sa fie ascutite: universal, jeans si microtex sharp; ata sa fie de preferat din fibre naturale, matase sau bumbac, pt ca ata de poliester are o oarecate elasticitate de care nu ai nevoie la cusutul matasii; cam pe la 2min 20 in video arata cum se taie tiparul daca ai materiale care aluneca, matase dar si alte materiale asemanatoare: se pun pe hartie si se taie atat matasea cat si hartia de sub ea; boldurile cu care prindeti trebuie sa fie ascutie, nu boante, ca sa nu gaureasca matasea; pasul la cusut este de 2.0-2.5; nu intinza  matasea ci o ghidezi cum arata ea; se poate calca cu fier cu aburi daca a fost data la apa, ceea ce insemna ca a fost spalata cu sampon de par).

Aceesi informatie despre croitul materialelor subtiri si alunecoase care trebuies taiate pe foita de hartie o da si Connie Crawford intr-un dvd inc are povesteste cum si-a inceput cariera de designer la o firma din California. A pus-o patronul sa croiasca ceva, dar resultatul nu a fost prea grozav. Atunci i-a zis 'nu-i bine, mai incearca inca o data'. A doua oara la fel. El, iarasi: 'not good enough, try again'. Dupa ce a fiert-o in apa rece de cateva ori, a invatat-o ca in industrie se croieste pe hartie. Acum ea tot ce croieste pune pe hartie.
Am sa incerc si eu la materialele subtiri. Cred ca am sa ma duc la doctorul de casa sa ma rog sa imi vanda un sul de hartie de pus pe masa de control. De hartia aia as avea nevoie, ca e mai lata.

2. Lipiciul in croitorie cu Connie Palmer
Este metoda de care v-am vorbit. Aici se foloseste un stilou special care are batonul de lipici incorporat foarte fin. Cu grija puteti folosi lipiciul nnormal, tinut pe o parte ca sa nu lase prea mult lipici.
Se demanostreaza cum se lipesc bieurile si alte chestii decorative, cum ar fi suitasele (ric rac) si panglicutele. Incercati intai daca se pot calca. Daca da, nu mai ai nevoie de insailat sau prins in bolduri.
Videoul asta are mai multe parti.

3. Si acum de departe marea mea favorita, Connie Crawford, de care v-am mai scris. Marea doamna a artei croitoriei. O personalitate deosebita, care iti da foarte multa energie numai daca o vezi. In plus este singura pe care am vazut-o eu cu haine care ii vin impecabil, desi nu mai e nici tanara si nici nu are un corp antrenat la gym. Trebuie sa ii vezi dvd-urile ca sa realizezi cat este de plina de ironie si umor.
In videoul de mai jos arata cum se probeaza bluza si vorbeste de importanta balansarii tiparului (mai lung in spate decat in fata si mai lat in fata decat in spate). Fragmentul din dvd care este postat pe YouTube arata cum se face modelul de incercare (toile fr. / muslin engl.) pentru o persoana mai solida si in partea a doua pentru cineva care are spatele cocosat.

Acum v-am aratat persoanele care m-au impresionat cel mai mult in carti si pe dvd-uri.
Sper sa nu fi facut prea multe greseli de batut pe tastatura.

2 comentarii:

  1. Esti o adevarata enciclopedie. Pe doamne le-am descoperit si eu, dar pe net, in filmulete, din pacate noi nu avem carti ale lor. La noi se folosesc cartile vechi de croitorie, destul de tehnice, nimic practic...dar cum suntem autodidacti...si traiasca netul....

    RăspundețiȘtergere
  2. F interesanta informatia!e bine de luat in vedere mai ales pt incepatori

    RăspundețiȘtergere