Ultima pagina

TRANSLATOR

sâmbătă, 4 februarie 2012

De ce e bine sa ai un tipar de baza

Uf, tare nu-mi place sa fac curat. Adica nu pot zice ca nu-mi place, dar ma gandesc ce as fi putut face altceva in acest timp. Nu stiu cum sa fug de la treaba (recunosc).

In pauze fac curatenie si in computer, adica ma uit ce fisiere am de sters. E cam incarcat si merge mai incet. Si iar am dat de ceva de care trebuie musai sa scriu. De doua scanuri din carte lui Winifred Aldrich "Metric Pattern Cutting". Ii zice 'metric', fiindca e scrisa pentru sistemul metric si nu pentru cel in inch-i care se numeste in engleza sistemul imperial (imperial system). Asta pentru ca era folosit in imperiul britanic, in timp ce in Europa se foloseau masurile metrice.

Cartea asta are o parte care iti arata cum sa faci tipare si una in care iti explica cum sa manipulezi tiparul sa faci cu el anumite modele.
Partea cu facutul tiparului se poate citi gratis pe Google books, aici.
Partea cu transformarea tiparelor nu au pus-o, ca sa cumpere lumea cartea.
Va pun doua pagini scanate despre care am discutat pe un grup de croitorie si desenatul tiparelor. Nu am voie sa va pun toata cartea, dar am voie sa fac reclama la carte. Daca o gasiti de mana a doua pe undeva (Amazon) si nu e scumpa, cumparati-o daca va intereseaza cum se modifica tiparele.
Are schimbari pentru tiparul clasic de fusta, de pantaloni si de jacheta, ca sa nu mai vorbesc de gulere si de maneci.
Sau folositi o alta carte de manipularea tiparelor pe care o gasiti.

Prima pagina este cu modelul dorit. Mie mi-au placut astea ca sunt 'retro', mai ales al doilea model.


Iar a doua cum sa transformi tiparul. Sunt trei modele sus si trei transformari jos.
[Dati click pe inmagine sa vedeti mai bine. Unde scrie ' sluiten' cu o sageata inseamna in olandeza 'a se inchide' si iti arata ce pensa sa inchizi]


Bluza turcoaz care era pe poza de la titlul blogului vechi este o bluza Burda, carea arata cu totul si cu totul altfel. Modelul original...

... la care am schimbat gulerul in guler 'mandarin' (chinezesc) dupa metoda din cartea lui Winifred Aldrich, insa l-am facut prea inalt. Recunosc.


Si am mai facut o prostie ca am scos pensele verticale aproape de tot. Am avut eu insa in cap sa pun ceva resturi de la quiltuit ca decoratie (guler interior, manseta pe dos si parte de pe dos de la banda pentru nasturi si nasturii imbracati).


Morala: daca ai un tipar bun de baza il poti schimba cum vrei, nu trebuie sa reinventezi roata luand-o de  fiecare data de la inceput cu alt tipar nou. Scutesti din problemele cu probatul si alteratul fiecarui tipar, unul dupa altul.

P.S.
Pentru manipularea tiparului de pantaloni va puteti duce pe situl Leenei (cea care a conceput software PatternMaking, de care am mai scris).

Un comentariu:

  1. Acum inteleg la ce faceati referire in documentul cu Porcella.
    Materialul ales pentru guler si manseta mi se pare ca se imbina mult mai frumos cu albastrul bluzei decat exemplul Porcellei.

    RăspundețiȘtergere