Ultima pagina

TRANSLATOR

joi, 2 februarie 2012

Despre LUCRU DE MANA...


... care este un site minunat, asa cum nu am mai vazut pana acum prin vest.
In primul rand este de admirat puterea de munca si disciplina cu care un site atat de mare este intretinut si pastrat foarte activ si actual. Jos palaria, doamnelor administratoare, pentru acest talent deosebit.

(Pun din cand in cand niste poze care se potrivesc exact ca nuca in perete la text, pentru ca vad ca va atrag postarile cu imagini ale quilturilor si ale altor kestii ale mele - kestii zice amica Alina din Cluj).


Particip in diferite grupuri si am si eu un grup mic de prietene pe Yahoo, asa ca stiu cam cum e. De aceea ma intreb cum se poate organiza atat de eficient un grup facut dintr-o gramada de subgrupuri si subsubgrupuri cu subiecte atat de diverse si cu atatia membri activi. Lucru de Mana este un colos, ce mai, dar un colos viu si cald.

Ceea ce m-a surprins extrem de placut este atmosfera atat de calda si prietenoasa pe grupurile pe care le-am vazut si din arhivele carora am mai citit. Nici nu se compara cu un alt grup, foarte international desi nu tot atat de mare ca Lucru de Mana, dat totusi foarte mare - Bernina8series, unde apare din cand in cand cate o acritura care stramba din nas la intrebarile unor incepatoare sau ale unor membre cu probleme. Acolo se aplica foarte bine proverbul romanesc 'satulul nu-l crede pe flamand'.
Daca cineva isi manifesta frustratia de a fi cumparat o gloaba in loc de armasarul arabesc promis pentru foarte multi galbeni, incep maraielile pt ca astfel de plangeri li se par deplasate si exagerate celor care nu au astfel de probleme si pe care nu le intereseaza problemele altora. Nu vor sa citeasca, dar nici nu vor sa sterga fara comentarii. Si comentariul este ce plangerile ar denigra marca Bernina.
Asa ca - invatata cu astfel de cucoane egoiste, care sunt in numar atat de mare, incat se vad cam prea clar - am fost foarte mandra sa vad ca fetele noastre sunt dragute unele cu altele. Gata despre asta.


Altceva. Ceea ce ma intriga - si nu stiu daca voi afla candva - este cine a fost persoana geniala care a gandit in Romania acest proiect, situl Lucru de Mana. Ma inclin in fata lui, a ei sau a lor. Fac un lucru foarte important pentru romance, pt ca le ajuta sa isi foloseasca si sa isi dezvolte talentele si le deschid o fereastra spre ce se poate si ce fac altii, vecini mai de aproape sau mai de departe


Proportiile acestui proiect explica insa si anumite parti care te impresioneaza mai putin placut. Dupa mine doua chestii ar face Lucru de Mana si mai interesant si si mai eficient.

1. Am devenit membra prin 2009. Mi s-a parut atunci atat de greu si complicat sa pricep cum functioneza, incat am renuntat. Abia anul asta si numai din dorinta de a vedea ce fac romancele am trecut peste acest prim obstacol. Probabil ca merg prea mult pe 'pilotul automat' si astept sa intalnesc ce se faces pe alte grupuri americano-internationale sau olandeze, intemeiate pe principiul grupurilor de pe Yahoo. Acolo ai mesaje si pe langa ele albume cu poze si fisiere cu informatii clasate pe teme, dar facute in asa fel incat sa poti gasi repede ce cauti.

Pe Lucru de Mana imi este imposibil sa gasesc repede ce caut. Ma intreb ce nu pricep si unde am orbul gainilor.


Un exemplu. Sambata a fost ziua mea. Aveam de gand sa ma duc azi la serviciu cu niete placinte romanesti, facute cu foi de la turci. Am o gramada de carti de bucate romanesti de la Sanda Marin la Colea, am primit si doua sugestii grozave de la grupul meu pe Yahoo, dar ma intereseaza si retetele care se fac acum in Romania.
Am incercat sa caut pe grupul de prajituri sau dulciuri de casa, folosindu-ma de cuvantul 'placinta'. Nu am gasit practic nimic, probabil pentru ca am cautat unde nu aveam ce gasi. Ceea ce iar nu e un semn prea bun, fiindca de fapt cam stiu sa caut pe internet.

Am scris pe un grup 'prajiturile de casa' si am primit doua reactii foarte prietenoase de la doua fete si retetele lor. Cred ca am sa fac cum mi s-a explicat si acolo si pe grupul meu si am sa le multumesc dupa ce fac ce mi-au spus (am amanat pana joi, fiindca mi s-a spus ca multi colegi nu vor fi prezenti azi sau maine). Dar cum voiam sa compar mai multe retete, m-am vazut silita sa ma duc pe bucataria.ro, unde am gasit cu mare usurinta o gramada de retete, pe care le voi combina cu ce am aflat deja. In general daca ai multe reteta la dispozitie descoperi mereu cate un ingredient neasteptat, care da un gust mai deosebit.


Ca sa gasesc ce caut pe Lucru de Mana trebuie sa trec - citind pe diagonala (cum se zice aici, in Olanda) - peste o gramada de pagini in care, in cazul bucatariei, retetele bune si interesante erau impanate cu tot felul de mesaje, importante pentru comunicarea la acel moment si pentru persoanele care communicau, dar nu si pentru cine citeste posta grupului peste cateva luni. Retetele, ceva cu adevarat important si care ramane asa si peste multa vreme, se pierd intre informatii de moment si practic fara un viitor foarte lung. Sau intre salutari si multumiri pentru ajutor.

Ar trebui gasita o metoda de a inventariza ce ramane cu adevarat din informatii si a face din Lucru de Mana un site de referinta pentru toate romancele de peste tot intr-o gramada de domenii. Este si acum, dar cred ca se poate si mai bine.
Poate trierea este deja facuta si postata, dar eu nu o gasesc ... si nu sunt probabil singura. Poate ce gandesc eu nici nu e posibil, dat fiind ca site-ul atat de mare. Poate ar fi o munca prea mare pentru administratoare sa filtreze informatiile (desi tutorialele de croitorie sunt un pas mare in aceasta directie). Dar ar fi o chestie...


2. Al doilea punct este ca esti mereu trimis la primul si cel mai vechi mesaj din grupul de discutie. Si daca are grupul 20 de pagini, incepi sa citesti ce se scria prin 2010, daca nu si mai inainte. Ar fi foarte bine daca primul mesaj de care dai este cel mai actual. Iti va trezi curiozitatea pentru ce se intampla acum pe grup si vei dori poate sa reactionzi.
Cine doreste si este cu adevarat interesat de subiect, va citit toate mesajele cand va avea timp.

Dar concluzia finala este ca aceste doua mici observatii nu stirbesc cu nimic meritul si caracterul exceptional al sitului Lucru de Mana, briliant si util.

Sfatuiesc pe oricine citeste acest blog in limba romana sa se duca si pe grupurile care o intereseaza (croitorie, crosetat, quiltuit, etc.) La quiltuit cred ca e nevoie de multe explicatii despre abc-ul quiltuitului si de multe lectii / tutoriale GRATIS pe site, dupa cum am vazut.
Cine va vizita Lucru de Mana va gasi nu numai o atmosfera placuta, fete ajutatoare si administratore / moderatoare deosebit de amabile, dar si foarte multe informatii utile.

Un comentariu:

  1. sa iti fie de bine in casa noua!iti las adresa mea de mail (multumesc!-bitica98@yahoo.com) si revin sa citesc ultimele noutati!te pup!

    RăspundețiȘtergere