Ultima pagina

TRANSLATOR

joi, 2 februarie 2012

T-shirt din revista OTTOBRE, 2007/2 (I)

Pe diferite bloguri am citit despre excelentele tipare din revista finlandeza OTTOBRE, care foloseste cam acelasi fel de facut tipare ca si Burda. Am comandat cele doua numere din trecut care par sa contina un tipar nemaipomenit si mirobolant si superkalifragilistic de bun si acum folosesc ziua libera de azi ca sa vad si eu ce grozavie este.

Revista arata destul de rau, adica nu are modele aratoase si sofisticate. Sunt cu totul si cu totul altfel decat doamnele si domnisoarele pe care le vezi in Burda sau in Vogue. Sunt mai grase si arata foarte provincial. Din cauza asta nu am cumparat pana acum revista, de cate ori am vazut-o prin chioscurile de aici.
Inca tanara asta este nemaipomenit de bine, fata de altele.
M-au convins americancele si australiencele...

Care sunt modelele din Ottobre, numarul de care vorbesc.
Eu fac modelul incretit la gat (4), dar cu maneca dreapta, lunga, nu cea scurta, bufanta.

Am comandat prin situl lor http://www.ottobredesign.com/subscription/single.php
revista (2007/2), care  de fapt nu m-a costat mult mai mult decat o Burda-doua. Dat fiind ca numarul este vechi, din rezerva lor, e normal sa fie mai scump decat un numar nou.

Partea buna este ca au cateva modele de tshirturi (decolteu mai mare sau mai mic, gat in V sau pensa mutata sub gat, ca incretire) si maneci (scurta. trei sferturi, bufanta) pe care le poti combina. Deci cred ca pot spune ca nu am aruncat banii de pomana.










Am ales masura 42 la gat si am trecut treptat spre 46 / 48 la bust si umar. Ar trebui sa fac acum poze...

Folosesc pentru aceasta incercare un material din jerseu, cumparat la un magazin care vinde cu toptanul si deci ieftin. Asta pt ca am invatat de pe blogurile pe care le citesc si din cartile americane ca e bine sa incerci pe ceva prost, ca sa nu-ti para rau ca ai stricat materialul de pomana. Mai bine arunci un tipar si ceva material de trei parale, decat un material scump si bun.

Trebuie sa spun ca pana acum - nu am pus inca manecile!!! - nu am gasit nimic de carcotit. Totul este exact cum am citit. Tiparul este foarte bun. Daca si manecile sunt perfecte, atunci mi-a pus Dumnezeu mana in cap, pt ca imi voi realiza visul cel mai mare si anume sa am un tipar de baza pe care sa-l pot folosi mereu, chiar daca il voi adapta dupa modele din Burda sau vazute prin alte parti.
Si despre asta va trebui sa scriu, cum sa controlezi tiparele noi, folosind un tipar de care stii sigur ca ti se potriveste bine. Atatea subiecte interesante, pe care le-am rumegat ani de zile si despre care am cautat informatii peste tot sa pricep despre ce e vorba.

Folosesc metoda de coasere a t-shirtului a lui Marcy Tilton (marea regina a t-shirturilor in America si pe drept cuvant). Revin cu tutorial pas cu pas si poze cand am sa fac un tshirt bun, cu material mai frumos si stiu ca pe ce scriu se poate baza orcine.

Am acum insa nevoie sa pun bentita de la gat sa vad cum iese. Pentru asta voi folosi tutorialul de la revista Threads (la care de fapt sunt abonata, dar nu am in numerele pe care le am si apoi imi e mai simplu sa ma uit la filmulet ca sa imi aduc aminte de ce am de facut).
Si fiindca tot am acest blog, il voi folosi si ca biblioteca de gasit repede in viitor informatii stranse de mine, pentru uz personal. Drept care caut videoul de la Threads si il pun aici sa-l gasesc mereu repede. Uite-l si inca unul despre pusul colului rulat.

Threads Magazine Video a-neckline-binding-for-knits

Threads Magazine Video punerea unui col (turtleneck)

P.S. Am zis ceva gresit: vad ca numarul vechi din Ottobre nu e mai scump sau la fel de scump ca cel nou (in jur de 8-9 euro), pentru ca finlandezii cer pretul vechi, de 6,90 euro. Cred ca altii ar fi cerut bani mai multi, pe principiul: vrei ceva neaparat, atunci scoate punga si plateste. Bravo lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu