Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 12 februarie 2012

Tutorial: quilt pentru Hedwig, facut fara cutter si planseta (V)

A) Corectarea dimensiunii blocurilor fara ustensile speciale pt quiltuit

Pentru asta aveti nevoie de o forma (tipar?) cu dimensiunile exacte ale blocului pe care doriti sa-l obtineti PLUS tivurile. Il veti folosi in felul urmator:
Asa se desenau pe vremuri, cand nu erau cuttere si plansete, blocurile de quilt. Se desena cu creionul pe marginea formei respective si se taia.
Pentru blocurile pisuite de mana se mai desena o linie, cea a cusaturii, drept care forma arata ca o rama: in interior bloculfinisat iar in exterior, tivul.

Formele se faceau pe vremuri din carton. Si acum le puteti face din carton, dar nu va sfatuiesc, fiindca se tocesc daca le folositi prea des. Cel mai sfant e sa le faceti din plastic.
Se vand forme de blocuri din plastic (Marti Mitchell, de exemplu). Dar nu va scoateti inca punga din buzunar ca avem o alternativa la fel de buna si mult mai ieftina. Ce zic eu 'mult', nici nu se compara ca pret!

Trucul - sau pontul, cum zice verisoara Mariana din Bucuresti - il am de la o olandeza.
Desenezi forma pe care o vrei pe o foaie alba, laminata (intre doua foi de plastic) la serviciul 'copy-copy'. Stiti voi, acea masina care iti lamineaza actele sau documentele mai importante.
Ai nevoie de vreo doua pagini albe A4 laminate, pe care poti desena cu 'permanent marker' cum am facut eu aiciL: dimensiunea finala si tivurile. Tivurile ar fi de jur imprejur, dar am copiat metoda americana de pe riglele lor si le-am pus duble pe doua parti. Desenati si linia diagonala.

Mai jos e desenul pe un rest care imi ramasese dupa ce taiasem alt model, pentru altceva.
 Se taie foarte usor cu foarfeca de hartie, e foarte rezistent si daca se desprinde cumva o foaie de laminat de cealalta, o calci putin cu fierul pe temperatura pentru lana.Eventual pui o hartie deasupra cand calci.
Sa nu fie prea fierbinte fierul ca se increteste si iti schimba dimensiunile cand o trasezi pe material!

Eu am facut intai, ca sa va spun cinstit, o prostie: nu m-am prins ca desenasem cu un stilou care nu era 'permanent' si am vazut ca se mazgalea, cand puneam mana pe el. Mana mea, ca mana mea, dar supararea mare ar fi daca ar manji materialul, asa ca a trebuit sa sterg si sa trag liniile din nou.

Se pozitioneaza cum se vede in prima poza, avand grija ca diagonala de ppe forma sa coincida cu linia de cusatura dintre triunghiuri. Trageti linii cu un pix mecanic cu mina 0,5 cm in jurul formei de plasitc.
 Si apoi taiati. Eu am taiat cu cutterul ca sa vad daca ies aceleasi masuratori ca la planseta si rigla. Ies. Garantez deci ca obtineti acelasi rezultat ca in metoda a doua (cutit is planseta de quiltuit).

Avantajul acestei forme de plastic este ca o puteti folosi la taierea cu foarfeca a blocurilor uni, care se pot combina cu blocul format din doua triunghiuri.

Sa zicem ca vrei sa faci un quilt cu modele ca astea si nu ai nici cutit si nic planseta, dar tare ai vrea. Fa- le, ca acum stii cum sa le tai.
La blocul 3 inlocuieste blocurile mici din 4 triunghiuri cu unul uni.
La blocul 2 iva invat sa facem trunchiul si partea verde mare cu tehnica paper piecing.

(Ajungem si la imbinat, mai e putin!)



(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu