Ultima pagina

TRANSLATOR

duminică, 12 februarie 2012

Tutorial: quilt pentru Hedwig, facut fara cutter si planseta (IV)

V-am zis ca e tutorial fluviu... Data viitoare merge mai simplu, ca nu am atat de explicat.
(continuare a postarii anterioare)
Am terminat de cusut pe liniile rombului si a jumatatii de romb.
Acum tai hartia ca sa arunc ce e de prisos si mi-a cservit numai ca suport la cusut.
Intai tai marginile...

 ... apoi separ patratele...
 ... si in cele din urma tai triunghiurile pe linia dintre cusaturi.
NB. Am taiat din solidaritate cu foarfeca, desi eu tai de obicei cu cutitul Olpha. Am vrut sa vad daca merge. Merge perfect. O idee mai incet, dar in rest...

Acum trebuie scoasa hartia. Pentru asta indoiti-o ca mai jos si dati cu unghia de vreo doua ori de-a lungul indoiturii. Se va rupe mai usor.
 Camd o rupeti, incepeti mereu de la mijlocul cusaturii  ca sa nu desfaceti cusaturile la colturile triunghiurilor. Nu sunt intarite, ata e doar taiata cand tai marginea hartiei.

Dupa ce ati scos hartia desfaceti triunghiurile si ... aveti blocul gata. Marimea nu e OK, ca l-am facut o idee mai mare.Trebuie verificat si corectat.
Dar intai trebuie calcat. Calcatul este de o importanta capitala in quiltuitul frumos. De fapt ca si in croitorie. Nu se coase nimic necalcat, mai ales acolo unde e intersectie de cusaturi.


Tivurile se calca spre parte inchisa la culoare, ca sa nu faca 'umbra' sub materialul mai deschis.
In anumite situatii nu tii seama de regula asta, ci de regula ca tivurile merg in parti opuse, cand asamblezi blocurile.
Calcatul tivulrilor intr-o singura parte, nedesfacute, vine din quiltuitul si pisuitul cu mana. Acum avem cusaturi durabile de masina, pe cand inainte erau numai cusaturi cu mana. Blocurile erau de fapt doar insailate, cu un punct f mic si cu intarirea atei (pas in urma acului) din loc in loc. Un bloc pisuit astfel din doua subblocuri ar fi fost foarte putin rezistent daca deschideai cusaturile si le calcai deschise.
In general se spune ca acum am putea sa calcam cusaturile si deschizand tivul, dar practic nu se face asa. Dar se poate, mai ales ca se mai si quiltuieste masinal. In plus mai avem un alt avantaj ddaca lasam ticurile nedesfacute, un avantaj de care o sa scriu in alta parte (la unirea blocurilor simple).

Calcatul patratului din triunghiuri se face asa (pentru a nu distorsiona blocul). Se pune triunghiul cu varful spre tine si cu materialul mai inchis deasupra. Il deschizi calcand, adica incepi sa calci de la varf spre cusatura pe diagonala impingand triunghiul de culoare inchisa in sus.

In pozele de mai jos am lasat fierul de calcat mai spre drepta ca sa vedeti cum imping. In realitate imping in acelasi timp pe toata diagonala, insa nu puteam sa va arat, fiindca nu ati mai fi vazut blocul de loc. Dupa ce ai deschis triunghiurile lasi fierul cateva secunde pe TOT blocul, nu pe jumatate, cum se vede aici. Pe urma il lasi sa se raceasca, nu-l misti direct dupa ce l-ai calcat.

Asa va arata blocul aranjat.
Acum trebuie corectat blocul. Dupa cum se vede mai jos este mult prea mare. Rigla asta (asa-i zice???) in inches are in stanga si sus tivurile de 2x1/2inches. In afara de partea asta cu tivul mai am nevoie de cele 9 patratele (3x3inches). Restul trebuie taiat.
Daca as fi facut cu 10,5 cm ar fi fost mai bine.

Se poate corecta in doua feluri:
1. manual (fara planseta si fara cutit Olpha)
2. cu ustensilele de quiltuit (plansea si cutit).
Am sa va arat ambele metode.
(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu