Ultima pagina

TRANSLATOR

joi, 16 februarie 2012

Un blog care trebuie neaparat vazut, Fabrix.ro

De la prietena mea Izabela, botezata de mine azi Bella (http://2-izithings.blogspot.com/) am primit un premiu pentru activitatea de scriitoare pe blog. Se numeste Liebster Blog Award si trebuie dat spre incurajare altor cinci persoane al caror blog iti place. Imi pica fisa cam greu la chestii din astea, cum ar fi si FaceBook, asa ca nu am reactionat pana acum.
Am de gand sa fac cate o postare cu persoanele carora il trec mai departe. Incep cu Elena Radu si cu lumea quiltului, pentru ca este tema blogului meu. Desi as fi putut incepe cu persoana la care m-am gandit imediat ce am stiut ca trebuie sa-l dau mai departe: Carmen Grama aka (as known as) Tiza / Carmen Mica. O rog sa astepte putin.

Deci, Elena de la http://www.fabrix.ro/blog/

As fi vrut sa pun o poza doua cu ce a quiltuit Elena, ca sa va arat ce frumos lucreaza. Daca imi da voie, o sa le pun mai tarziu. Deocamdata, ca sa impodobesc postarea, pentru ca mie imi plac culorile mai vesele (vibrante, cum se zice) si pentru ca si pentru Elena imi trebuie flori am sa pun niste poze cu aplicatii cu flori de pe quiltul cu modele din Lauren Burch.
De situl si blogul Elenei Radu de la Fabrix.ro am dat azi dimineata. M-a impresionat mult.
In primul rand pentru ca are tutoriale foarte bine scrise. In timp ce citeam ce si cum explica ea, realizam ce limba de lemn am eu acum, de cand mi-a ruginit romana pe aici!
Apoi pentru ca tot ce scrie este foarte bine documentat si sintetizat de ea.
Nu sunt intru totul de acord cu toate metodele pe care le descrie, fiindca am vazut si citit ca se poate si mai simplu, si mai usor. De exemplu nu va sfatuiesc sa puneti sandvisul cum arata ea, fiindca prapaditi spatele si genunchii aplecandu-va peste quilt pe podea. Exista si alte metode la fel de bune si mult mai usor de realizat.
Si dupa cum am demonstratcu tutorialul pentru quiltul lui Hedwig nu e nevoie de loc sa ai 'MUSAI' cutit si covoras de taiat ca sa poti faci quilturi destul de complicate. Aici indraznesc sa o contrazic pe Elena.
Vorbesc deci numai de mizilicuri ca diferente de tehnica, de trucuri si idei pe care quilteuzele le dau din mana in mana, in lectiile de quiltuit sau pe internet pe diferitele grupuri care exista. Nimic important.
Singurul lucru care conteaza cu adevarat este ca Elena face niste tutoriale EXCELENTE. Cititi-le, va rog, daca va intereseaza cu adevarat quiltuitul. Vi le recomand cu toata caldura, fiindca am constatat ca in multe privinte este mult mai clara decat mine.
La mine reveniti apoi sa luati informatii in plus, pe care le culeg din biblioteca mea destul de mare si cu carti de referinta (acum stiu cine scrie bine si trebuie pastrat in biblioteca).
Un alt motiv de a o lauda fata de toate cititoarele mele este ca lucreaza impecabil. Nu stiu cat de tipicare si perfectioniste sunteti domniile voastre, care ma cititi, dar eu sunt. La croitorie ma uit intai pe dos sa vad daca haina e bine finisata, apoi daca pica bine si se drapeaza frumos pe corp, fara sa faca cute unde nu trebuie. Ma tin de regula citita intr-o carte frantuzeasca ca pasul de cusatura mai mare de 2.0 nu se foloseste la hainele de calitate, ci numai la camasile ieftine venite din China, etc... etc... In afara doar de tighelurile decorative, date cu ata mai groasa, ata de butoniere sau de cusut la jeans.
La quiltuit ma uit daca liniile sunt drepte si patratele sau dreptunghiurile au unghiul exact de 90 de grade, etc...
Ei bine, oricat sunt de carcotasa si pretentioasa nu am putut gasi nici o greseala in pozele pe care le-am vazut pe blogul ei.
Ce sa mai intind vorba, lucreaza doamna asta SU-PERB. Nu stiu de unde a invatat, dar stiu ca este un mare talent.
Drept care ii transmit mai departe ce am primit, Liebster blog Award, ca sa-i multumesc pentru frumoasele tutoriale. Avem o dragoste comuna: quiltuitul.

Elena, sa faci quilturi frumoase si sa scrii cat mai mult pe blog. Semnat: o cititoare (adica eu).

P.S. Am vazut ca Elena are si un magazin de textile on line. Presupun ca fiind quilteuza stie sa aleaga materiale de calitate cu care poti quiltui bine. Asa ca uitati-va ce are, as zice eu.

2 comentarii:

  1. Stii cum esti tu? ca o poveste de seara, te citesc cu drag, (ca eu citesc copiilor povesti) si apoi dupa un pupic ma duc la culcare...noapte buna, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu va intereseaza si dantele, voaluri sau matasuri ?? Va invitam sa vizionati www.latextile.ro si sa va spuneti parerea

    RăspundețiȘtergere