Ultima pagina

TRANSLATOR

miercuri, 28 august 2013

Retete mai deosebite, publicate in Olanda

Nu imi mai gasesc nimic in casa, fiindca toate usile sunt bocate de materialele pentru renovarea baii.
Stiu ca am promis sa arat cum se deseneaza tiparul de baza pentru chiloti si cum se modifica, dar nu ajung acum la cartile respective, pentru ca usa este blocata.

Asa ca am sa va delectez cu povesti despre nepotelelor mele, Dodo si Jojo si cu doua retete mai deosebite, pe care le-am gasit in Olanda. Stiu sigur ca nu sunt olandeze, dar nu stiu de unde provin.

Intai retetele, pe care le-am regasit in emailuri vechi, pe care vreau sa le sterg. Claudia Fluturas, tu le stii!



Sorbet de Glühwein (8 portii de 230 kcal):
600 ml vin rosu (aroma plina, suplu), 2 portocale bine spalate de chimicale, 1/2 lamaie (la fel), 1 baton de scortisoara (nu stiu cat ar veni in praf: 1/2 lingurita????), 1 lingura zahar tos, 1 lingura miere, 1 cuisor (sau cuisoara?!?), 1 foaie de dafin, 200 gr zahar gelifiant, frisca pt garnisit (125, ml / daca iti place - mie nu), 1 tavita de dat la freezer / congelator sau o masina de facut inghetata.

1. Vinul se toarna intr-o craticioara si se pune pe foc sa se incalzeasca. Se taie o portocala si 1/2 lamaie in felii si se pun in craticioara cu vin. Se adauga si scortisoara, zaharul tos, mierea si foaia de dafin. Se lasa pe foc f. slab ca sa se combine aromele (nu trebuie sa fiarba).


2. Se strecoara fiertura si se repune in craticoara. Se toarna zaharul gelifiant si se amesteca pana se dizolva. Cand s-a dizolvat se toarna in tavita de congelator si se las sa se raceasca. Se baga la freezer. Trebuie lasat timp de 5 ore.

3. Din ora in ora se scoate si se amesteca cu o furculita, ca sa se omogenizeze sorbetul.
Se serveste cu frisca batuta (nu trebuie sa fie f tare sau sa se transforme in unt). Se imparte compozitia inghetata in 8 pahare de inghetata si se servesc cu frisca si felii de portocala (din a doua portocala) si cu o foaie de dafin.


Sos de rosii la cuptor (sau baza pentru supa de rosii)
750 de rosii, 6 catei usturoi, 2 cepe, 2 crengute de rozmarin, numai frunzele/acele, 3 linguri ulei de masline, 1 jumatate lingurita romaneasca de zahar sau 2 lingurite minuscule (de ceai), sare, piper.
Foaie pergament de copt, ca sa nu se lipeasca de tava si un mixer ca sa se amestece sosul omogen. Daca doriti sos omogenizat.

1. Incalziti cuptorul la 180 grade.
2. Rosiile se taie in jumatate si se pun cu partea taiata in sus pe o tava cu margini care are foie de copt pe fund.

3. Printre rosii se presara usturoiul taiat in felii groase (sau mai mult, dupa gust), ceapa taiata in sferturi sau in 8 si frunzele de rozamarin. Se toarna uleiul, stropind toata masa de rosii si se presara zaharul, sare dupa gust si piper.

4. Se lasa la cuptor 45 minute, cu tava la mijlocul cuptorului.


5. Dupa ce s-au copt se muta intr-un vas si se omogenizeaza (cu mixer sau sita). Evt. se controleaza de sare si piper.

Reteta e de sos de rosii pt paste fainoase, dar se poate folosi si ca baza pt supa de rosii. O prietena din USA a incercat-o la supa si mi-a zis ca iese grozav de buna, pentru ca rosiile nu se fierb in apa, ci se coc in sucul lor.


Fiindca nu am poza cu supa de rosii va arat altfel de mancare si ce porcarie poti sa faci cu ea, dupa ce te-ai tarat prin nisip si praf.


O verisoara imi povesteste de nepotii ei din Bucuresti, tot gemeni, care sunt cu 6 luni mai mici. Mama lor obliga personele care ii ingrijeau pe perioada de iarna, cu gripa, sa poarte masca sa nu se imbolnaveasca copiii. Care pana acum au fost spitalizati de cel putin doua ori si familia ei se mai mira si de ce. 
Nora mea nu are slava Domnului astfel de idei idioate, ci ii lasa sa se autoimunizeze. Cred ca au avut pana acum toate gripele care se puteau lua de la copiii de la cresa unde stau o parte din zi, cand parintii sunt la serviciu.


Chiar daca nu e mancare, e ceva de ros: husa dvd The Game of Thrones, pe care il imprumutasem parintilor ei. Prinsa la comiterea crimei se uita foarte mirata: 'am facut cumva ceva rau?!?'. Dar e privirea ei de vinovata.
Tatal ei mi-a prezis ca o sa-mi demoleze casa, ceea ce a si inceput sa faca. 

Si iarasi ceva nou. Ma bate gandul sa mai fac inca o data acest quilt, dar cu alte culori. Modelul original a fost pentru o mama de bebelus care iubeste culoarea violet. 
Pentru un coleg care va avea un copil la iarna am sa pun culori 'pudrate', pe baza de albastru.
Modelul pare mai complicat decat este. O sa va arat cand il voi face cat este de simplu de taiat si cusut.

P.S. Daca va uitati foarte bine in coltul din stanga jos, veti vedea ca am facut o greseala: patratul din colt trebuia sa fie alb, ca si cel din coltul opus. Greseala a fost neintentionata, nu ca femeile Amish care faceau cate o greseala deliberat in quilturile lor, fiindca spuneau ca numai Dumnezeu este perfect, un quilt uman nu trebuie sa aibe pretentii de perfectiune.

3 comentarii:

  1. Ah...sosul ala de rosii imi lasa gura apa. Iar poza cu DVD-ul e geniala. Ochisorii parca spun "sunt nevinovata" :)

    RăspundețiȘtergere
  2. la sorbet nu ma bag, dar rosii o sa cumpar mai multe sambata si sa aplic reteta.
    Cat despre pitice, sunt absolut nemaipomenite!!

    P.S. si quilt-ul, munca multa acolo, doamna...munca f. multa!

    RăspundețiȘtergere
  3. excelenta idee pt sucul de rosii! de mult ma tin sa aflu care este secretul gospodinelor italience pentru sosul de rosii pentru paste! inca nu l-am aflat, dar il aflu eu.. :)

    RăspundețiȘtergere